Instagram ^_^

Instagram : innueclanz

Sunday, April 10, 2011

Kenapa Tak Jujur?

Salam,

Setiap tahun mesti dtg musim durian, tp aku mcm dh serik nk beli..bukan xnk tlg bangsa sendiri, tp asal beli je terkena..


1) Ni kes sblm2 ni..jurujual melayu

aku : bang, sy nk durian isi kuning
Jurujual : ooo, yg ni isi kuning (pastu dia pun kopek)
Aku : alaaa..isi putih
Jurujual : putih ni elok dik, ni kuning sket2
Aku : Otak hang kuning!! (cakap dlm hati jela) dan terpaksa beli dgn hati yg geram.

2) Tahun lepas..Jurujual cina

Aku : uncle, sy nk durian isi oren..klu x oren sy x mau
Uncle : ini isi oren maa..dia pun kopek lah..mmg oren pun!!
Aku : senyum smp telinga..sbb dpt isi oren..time tu ktorg bli 3 biji..mmg 3 tiga isi oren..puas hati!

3) Ni kes tadi..aku dh tau pakcik tu mesti xde isi kuning..so aku mcm redha jela..H suh jela pakcik tu pilih 2 biji..pakcik tu kopek, pastu siap cakap ni isi kuning!! Tp x tunjuk pun isinya dkt H

Bila balik umah, time nk mkn..tu diaaaa!! Durian yg x elok, isi keraih nak mampuih..kuning jadahnya!! Pakcik x rs bersalah ke menipu lagu tu??

Serius aku x kisah isi kaler apa sbb aku mmg dah redha, tp klu ko dh kopek, pastu bukak sket tgk isi pastu ko tutup cecepat xnk bg buyer tgk, apa bnda tu? Tlg la wei jujur sket!!

Nasib ktorg bli dua biji, nasib bukak sebiji pertama tu isi elok..klu lah awai2 bukak hat x elok tu, mmg spoil abis lah..

Kepada jurujual, silalah jujur..bila jujur, rezeki mesti dtg lagi..percaya lah

Published with Blogger-droid v1.6.8
Post a Comment