Instagram ^_^

Instagram : innueclanz
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Tuesday, January 04, 2011

My Own Review on My Lovely Sony Xperia X10

* Sorry sue sbb lambat buat review

Salam,



Tak sangka akhirnya aku terjebak membeli Xperia X-10..H dah lama ushar, in fact dia yg beli dulu Xperia X10 ni tapi aku tak penah sentuh pun hp dia tu..kekonon tak masuk ngan jiwa lah (by that time aku pakai BB Bold II)

Tapi rupanya, even aku dah pakai BB (idaman semalaya), jiwa aku tak kena jugak..sebab blogging mcm susah, tak banyak apps yg sesuai..mungkin ada tapi berbayar..well, aku suke hat free jah!

Akhirnya selepas tak sampai 2 weeks aku pakai BB, aku sub dkt member ofis dan akhirnya aku angkat Xperia X10 (kesahnya aku tensen H tak abis² berlagak X10 dia loading lajuuu..Mencik okeh)

Alhamdulillah, X10 kena dengan jiwa..Apps banyak gile!! Blogging made easy! Sangat seronok..Bak kata zizan & johan kata beronok-ronok..

Tadaaaa~ jom baca apa yg best pasal X10 aku..Cer cite cer citer =)

Aku hanya review apa yang aku install je lah yer..

Semua aku ambik dari sini (free apps/games/tools) --> Android Market
  1. Blogging
    - Blogaway
    - Blogaway Lite (Beta)
    - Blogger Web Launcher

  2. Sosial Networking
    - Facebook
    - Twitter
    - Foursquare
    - Imo Chat (utk all in 1 chat)


  3. Photo Editing
    - Picsay
    - Photoid
    - Photo Wonder
    - AnDrawing
    - AndroPaintLite
    - ComeksFree
    - FaceToglFree
    - Funny Camera
    - FxCamera
    - Photo Booth
    - PhotoFunia
    - Retro Camera
    - Scrap!


  4. Widget (boleh letak dkt screen widget atau shortcut)
    - Facebook
    - Twitter
    - Foursquare
    - Advanced Task Killer
    - Battery Widget
    - Youtube


  5. Games
    * Aku bukan kaki game, tp adalah seketul dua yg aku install
    - Bowling Manager
    - Jewels
    - Angry Bird (H giler punya layan game nih! Best lah kut)

  6. Tools
    - Extensive notes (mcm notepad tu)
    - Bluetooth File Transfer (utk manage file transfer)
    - Barcode Scanner (mcm BB apps)
    - Mini File Manager(utk manage file dlm hp nih)
    - TuneIn Radio (X10 takde built in radio)
    - Youtube Download
    - Qiblat Locator (so far agak accurate)

  7. Browser
    - Opera Mini


Kesimpulannya, aku sgt happy dengan kebolehan X10 aku ni..mmg bole guna tagline 'Senang dan Mudah Kira lah' =)



Interface depan ada 5 pages
boleh slide 2x ke kiri & 2x ke kanan



Antara apps yg ada dlm X10 aku

13 comments:

proto said...

canggih..menarik..tapi bila laa aku nk merasa android ni..huhu

Juju said...

CSL pun ada android ali ;) best dengan tak je la..mana tau ok, pi la godek kat kedai nun

baincardin said...

Siapa kata shoot gambar² di kawasan kilang tak best ??? jom layan...:)

baincardin said...

Setiap masa di mana jua ko bole update blog..yay! ^_^

black_mel said...

dia ada keyboard x?harga dia baper?rate?

Juju said...

bain - mmg sedia sentiasa :D

black_mel - mel, keyboard takde lah..touch keypad je la mcm slack sket utk penaip laju tegar cam aku..rasa cam kureng best sket..other than that, best je

.::WaNiE::. said...

blogging dari bb pakai emel je sonang hikhik

tp boleh edit2 pics bestlah

tp kamera hp camera terbaik kan sony?

Juju said...

mel, lupa lak..rate skrg dlm rm 1.3++ k

wanie, mmg la blogging tru email, aku mmg ada buat, ms xpki bb pun dh mmg update tru email tp xbest lah..x feel..huhu

Kancilbiru said...

hubby KB pakai HP ni jugak tapi yang mini..:)

Juju said...

KB, features utk x10 mini ada sedikit beza..cuma mini ada keypad klu tak silap..cuma bateri skali dengan body, if battery kong, the whole set kena pulang blk dkt kedai

kaklia said...

sony hp mmg best kan...happy new year nok...

Juju said...

so far, sy ada dua tepon & kedua² pun sony..mmg best kak!

happy new year to u too!

hermoso-shop said...

salam saya bru jerk guna xperia 10, so far x berapa mahir sgt lgi baru je bapa jam guna...
nk tnya, nk acess blog n downlod software editing tu smua cm ner erk