Instagram ^_^

Instagram : innueclanz

Friday, November 21, 2014

Renungan Jumaat - Kebahagian

Dugaan datang dan pergi.  Dugaan datang dalam pelbagai bentuk


  • Kaya - dugaan
  • Miskin - dugaan
  • Bahagia - dugaan
  • Derita - dugaan
  • Anak ramai - dugaan
  • Xde anak - dugaan
  • Bujang - dugaan
  • Berkahwin - dugaan

Pendek kata, bukan hanya perkara yg buat kita sedih tu adalah dugaan tp perkara yg menggembirakan juga adalah dugaan. 

Semoga Allah tetapkan hati kami agar tidak berbolak balik dan peliharalah kami dari membuat dosa.  Amiiin.

Saturday, November 01, 2014

Jadi mak mak

Assalamualaikum.

Alhamdulillah dalam sedar x sedar dah macam2 pengalaman baru yang dilalui dan 6 bulan lebih dah aku jadi mak mak.

Masih lagi dalam mode menyesuai diri.  Bkn menyesuai diri jd mak tp menyesuai diri kena jadi sotong.  Bukan lembik ye tapi multitasking.  Mana nk mengemas rumah, kain baju nk kena lipat, gitu gini yang nampak remeh tapi tak tercapai dek tgn.  Pegi dekat otak je *sigh  Syukur bab basuh baju sidai baju H uruskan.  Oh ye kami mengamalkan berkongsi buat keje rumah.  Maklumlah maid xde. Sendiri jd maid jelah

Skrg anak dh makan nk kena prepare makan.  Mak aku yg menjaga izz dan bab makan mama yg cater.  Time cuti jela aku uruskan semua.  Tu pun kekadang mengelat mintak tlg mak jgk.  Huhu~

Kesimpulannya lifestyle dah berubah 360 darjah. Banyak kena belajar, memberi dan menerima.  Skrg ni moh cecepat lipat baju sementara izz tido sekejap sblm mandi petang. 

#latelyfeelingjadisupermakpulak  heh!!