Instagram ^_^

Instagram : innueclanz
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Sunday, September 22, 2013

Takde Persamaan Tak Mengapa

Assalamualaikum

Rasanya rata-rata kita sejak zmn skolah mesti berangan nk partner yg sehati sejiwa gitu.  Aku lah, org lain aku xsure tapi sama gak kut.

Klu bole nak minat warna sama, lagu yg sama, makanan kegemaran sama, minuman kegemaran sama..semuanya nak sama lah..ceh podacit!!

Sesungguhnya ajal maut jodoh pertemuan di tangan tuhan. Aku ditakdirkan bertemu jodoh dgn org pendiam. Syukur mmg itu yg aku idamkan. So aku bole lah cakap byk non stop kan..hahahaha~ tapi kami lsg x punya persamaan kecuali bab makan. Thats lucky me! So far blm la kena komplen sebab gemok! Syukur..

Tapi sebenarnnya x mengapa xde persamaan.  Itu yg saling melengkapi. Aku xtau masak asam pedas, dia tahu ;) Aku x pandai siang ikan besar, dia tahu...see see..kan untung tu..hehe~

Jadinya dlm hidup ni, kita xkan dapat semua apa yg kita nak..tapi bersyukurlah dgn apa yg kita ada skrg ni.  Mgkn kita x berjaya sgt dalam pelajaran tapi kita yg paling awal dpt keje.  Mgkn kita x berjaya dalam kehidupan berkeluarga tapi kita berjaya dapat duit banyak dan membahagiakan keluarga kita..kadangkala kita lemah, mudah lah terikut bisikan syaiton tu..klu rasa down, cb fikir bahawa ada org yg lagi susah atau lg sengsara drpd kita, mesti kita akan rasa bertuahnya kita.

Yg penting, usah lah kita melihat sesuatu dari sudut yg negatif. Macam H cakap, "cuba nikmati setiap yang dihadapi ni sebagai satu pengalaman"

Apalah yg aku merepek ni sbnrnya..xpelah..hrp korg yg baca faham apa yg aku maksudkan sbnrnya..Hehe

Mode ting tong sket sbb asyik x sihat dan hutang web org masih in progress..Ya Allah permudahkan lah semuanya..

2 comments:

Unknown said...

Orang kata ketidak sempurnaan itulah yg menyebabkan kita saling melengkapi.

Juju said...

betul tu ;) norhaizan