Instagram ^_^

Instagram : innueclanz
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Thursday, August 25, 2011

Slide Tutorial - Edit Blogger Template Menggunakan Blogger Template Designer

Salam,

Kalau korang nak tau, aku ejas-mengejas template aku skrg ni guna blogger template designer tu lah..punya la dah berkurun features tu blogger bagi, tapi haram tak reti pakai..

Kesahnya bermula bila aku dah tensen gaban sbb aku nak tukar template menggunakan free template tapi wide view punya, malangnya tak banyak pilihan *tak berkenan di hati sebenarnya

Maklumlah bila dah tua-tua ni, semuanya nak besar² belaka..rabun!!

Akhirnya lepas godek punya godek, aku pun cuba jaya je lah template designer tu..so template skrg ini lah hasilnya ^_^ acik suke tahap kesatria baja hitam!!

Memandangkan nak buat tutorial sendiri takde masa dasar pemalas punya orang so aku embed je lah code yang orang dah share kan tutorialnya..

Nah korang!!  Selamat Mencuba =)





post signature

2 comments:

Hasnunniza Hashim said...

Salam sejahtera sipemunya blog.

Terima kasih kerana sudi menggunakan slide tutorial di atas.
Boleh juga besarkan sedikit saiz embeded slide untuk memudahkan pembaca.
Just customise the embeded html code to 595x497px, sebab template blog di sini.... lebar jugak(844px width).

Salam.

Juju said...

wsalam hasnu,

TQ dan sudah dibesarkan ;)