Instagram ^_^

Instagram : innueclanz
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Wednesday, April 27, 2011

DugaanNya

Salam,

Semoga kami tabah menghadapi dugaanMu Ya Allah~

Khamis lepas aku & H accident di MRR2 area Ampang Point..Trafik lancar tapi tiba2 kereta Vios depan ktorg break mengejut, alhamdulillah kitaorg sempat break sbb jarak antara kami dalam 1 kereta gitu..

Tapii dalam beberapa saat kemudian, BAAAAAAAAAAANGGGG!!! Kereta kitaorng kena hentam daripada belakang sampai kete ktorg tergerak ke depan menghentam Vios depan pulak..Masyaallah..

Syukur alhamdulillah kami selamat, cuma kepala terhentak dekat seat sebab momentum yang kuat..sakit jugak la kepala n leher beberapa hari..bahu H mcm ada bengkak sikit, lelain kitaorg ok..Kereta je lah teruk depan belakang

Skrg kereta masih dibengkel, masih dalam proses dengan insurans..Ktorg ni dah la kereta ada 1 je..motor pun takde (lps motor H kena curi last year)..penat otak memikir camne nak gi keje..kalau naik bas konfem tak sampai..kalau sewa kereta paling murah RM50 sehari =( gile kopak

Syukur alhamdulillah, KIKIN pinjamkan kereta dia pada kitaorg sehingga kereta siap..Alhamdulillah aku dikelilingi kawan² yang sgt baik

Semalam pulak baru dpt berita adik mak aku accident, patah & perlu operate..Semoga kami tabah menghadapi dugaanMu Ya Allah..Amiiin



* Gambar kereta tak dpt nak snap sbb Xperia X10 camera dia sucks  tak ok dalam gelap!
post signature

9 comments:

Unknown said...

Jue, am so sorry to hear this. Hope u and H get well soon ya. Smlm aku driving kat highway, area exit Subang tu tetiba jam....on the fast lane pulak tu... aku nampak cermin dr belakang kereta belakang aku maybe tak perasan kereta semua dah berenti full stop kat fast lane. Depa dok speeding ke arah aku, sebb aku keta lst sekali. Terus aku pasang hazard light.... baru depa swerve ke lane tengah.... kalo tidak... alamat senasibngan ko smlm.

Juju said...

linda, exactly camtu lah yg jadi kat kitaorg, lane clear traffic laju, tetiba stop!!

kitaorg mmg tak sempat nk hazard dah kena kebabom! syukur ko pun tak apa2 linda

Unknown said...

eh ye ke!!ya allah..nasib baik kak uli n H x ape2..alhamdulilah..tu la..ayah ngahju lak accdnt..huhu..

Unknown said...

ko pakai seatbelt dak... nasib baik hang ok... laki aku pernah kena... sakit belakang dia kata...sampai la ni pon masih terasa dia kata. Sejak dr dia punya kisah, aku kalo driving, kalo ada kat depan ada jam, mesti kerling kat belakang dulu.. Gila betoi, org driving tgk depan.....

Juju said...

farah, tu lah k.uli tulis kat atas tu..mama farah balik ngan sape? sbb mama k.uli kata mama farah nak blk kg..mama k.uli lak kete pak ngah rosak, pak ngah pun pakai moto je..kete k.uli lak dah masuk bengkel..aduhai, dugaan sungguh


linda, ktorg pki seatbelt sbb tu kepala terhentak dkt seat je, if not mau nye tanduk cermin depan..time kitaorg accident tu ktorg lane tgh, both lane kiri n kanan traffic laju, so H takleh nak mengelak ke kiri or ke kanan, klu mengelak aku atau dia lagi teruk kene hentam..so kete aku lak teruk pintu belakang..nasib avanza je yg langgar..klu lori, nauzubillah..panjang umur lagi kami, syukur sgt..aku shaking waktu tu..mmg diam sampai sudah, H dah risau..dia duk pegang n cium kepala aku sbb dia takut aku injured apa2..

baincardin said...

sabar byk² Jue. mcm ko cakap, ni sumer dugaan Allah. mesti ada hikmah besar disebaliknya. cuma kita x tahu apa hikmahnya dan bila hikmah tu sampai kt kita.

Unknown said...

Sweet betol part last komen kau tu Jue.... bab x-sident ni mmg amat mendalam kesan dia punya tekejot.... kadang2 sampai nak bawak/naik keta pon jadi fobia.... sabaq, and really thank Allah u guys OK. Take care Jue.... mmmuaks and hugs!

Juju said...

Bain, bila jadi musibah gini, aku terus terfikir dan muhasabah diri bhw setiap yg berlaku msti bersebab..mesti aku ada lalai, terlampau seronok smp lupa yg ada org dlm kesusahan waktu aku seronok tu..aku ykin, setiap yg berlaku ada hikmahnya

Linda, jiwa aku mmg kosong lps incident tu..aku blank, speechless..tu yg laki aku risau kut bini dia ni ada kn apa2 ke..hr 1st ktorg pnjm kete kwn tu, aku genggam seat belt kuat..takut bl tgk kete dpn break..hr kedua lak aku dh cool sket tp bila h membreak, terus kaki aku tangkap krem..seriau punya psl..aduhai..alhamdulillah im recover..even kat ofis aku gelak, aku senyum..dllm hati tuhan je tahu..apa pun aku redha

Unknown said...

kak uli..sabar ye byk2..smoga allah melindungi kite semua..terkejut sgt bace citer kak uli