Instagram ^_^

Instagram : innueclanz

Sunday, August 29, 2010

Mobile Broadband Sharing? Jom Ikut Cara Ni

Salam,

Aku adalah pengguna mobile broadband, nak beli sebijik modem tu pun bole tahan mahal..Hari tu adik aku urgent nak pakai internet, so aku bg lah dia pinjam..Memandangkan aku ni bole tahan internet tegar, aku pun rembat lah lagi sebijik modem broadband yang lain..So skrg ni dah ada 2 bijik modem kat umah aku ni..Larat ko nak topup dua2 modem tu? (Saya pengguna broadband prepaid =) Kenapa?

Rujuk sini;
  1. http://www.my-bittersweetlife.com/2009/08/testing-satu-dua-tiga.html
  2. http://www.my-bittersweetlife.com/2009/09/celcom-broadband-prepaid-vs-celcom.html

Apalah yg aku melalut ni, mukadimah panjang sangat..Okeh, jom ikut cara ni! korang takkan menyesal punya sbb kat umah aku ni, dengan hanya 1 biji broadband, kitaorg boleh surf internet menggunakan 2 biji laptop, 1 biji hp & 1 biji PSP..terbaek!!! So far kelajuan dia sangat3 memberangsangkan.

  1. Wajib ada  broadband modem!
  2. Pastu, sila beli router ini. Tak mahal sgt nak dibandingkan dengan modem tu, cuma RM118.  Bole di beli di Plaza Lowyat.
  3. Buat sedikit konfigurasi pada router tersebut.
  4. Plug in modem ke router.
  5. Tadaaa~ dah bole online tru wireless connection.






Post a Comment