Instagram ^_^

Instagram : innueclanz
Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Sunday, August 22, 2010

Berbuka @ Mom's

Salam,

Alhamdulillah semalam dapat lah berbuka dengan keluarga sbb kitaorg balik Sg. Besar, rumah mak aku..turn rumah mil maybe lagi 2 minggu kut sbb this week dah ada plan dengan sahabat baik.

Biasanya kalau balik sana, tugas memasak mmg aku lah yg ambik..so mama kekononnya dapat la 'bercuti' memasak seketika..tapi nando bercutinya..dia duk kalut menjahit, baju org tempah banyak..Alhamdulillah rezeki Allah nak bagi.

Untuk berbuka semalam, menu kitaorang (utk yg dah baca tweet aku & fb aku mesti dah tau) tapi tak kira, nk tulis jugak sini..Ayam Madu (mama masak), Sotong sumbat, Sambal udang petai, kailan ikan masin (semua saya masak..ecececeh), kuih tako n kuih bakar, air tebu & teh ais (fav saya)..Alhamdulillah kenyang sampai ke sahur..

Aku sempat snap gambar yg aku masak je lah..Menu2 lain tu tak dan dah haih, masa berbuka dah tak igt apa dah..hehehe

terliur nak makan lps k.midah kata dia buat menu ni
utk berbuka hari tu (aku ni mmg cepat terpengaruh kan)

{Sotong sumbat}

Resepi Klik Sini



{Kailan ikan masin}





{Sambal udang petai}




Tis year raya turn belah aku :D hoyeh3..so lebih kurang lagi 2 minggu, balik sg. besar lagi *saya tengah sengih sampai telinga nih!!

p/s : aku tertinggal beg pakaian kat umah mama..huhuhu~ nk blk raya nanti, sumbat masuk plastik je la kain baju jawapnya..

8 comments:

Unknown said...

Kecoq ayaq lioq tgk gambaq!! Arghhhh!
Teh ais pon fav aku.... tp nnt ko prgnt kena pantang tau... org tua kata tak elok sbenaqnya... angin. Tp aku kan ketegaq...padan muka aku.
AKu raya KL jer nnt... jempot mai umah aku no.

Juju said...

tu lah, aku ni pun ketegaq, tak payah tunggu preggie pun org mmg kata dah angin, tp tu lah, aku suke jugak teh ais, tu yg badan koho naik dan naik..aku tis year maybe blk terengganu, insyaallah ada masa aku beraya umah hang

kaklia said...

pergghhhh....dasat2 lauk dia...huhuhu....leleh lelehhhh....pandai mu buak sotong sumbat tu ye...mengancam aku tgk...hahaha...nok, ko dah cuba ke buat ayam berempah tuh....

Juju said...

alah kak, saya belasah je sumbat, janji tersumbat :D

belum buat lagi ayam rempah tu, igt tis week kut, beriya saya pi beli jintan putih, jintan manis (hat bijik2 tu tau) semangat nyah :D hahaha..tidak dilupakan dah siap beli kunyit hidup

kalau tak menjadi jugak aku tak tau lah..hehehe

kaklia said...

bila ek aku nak cuba buat sotong sumbat tuh...nti lah nak buat....perggghhh..ni semangat dari perut yg lapar kan, nti bila perut dah kenyang sumer aku lupa...hahaha....ko ukur kunyit hidup tu betul2...mesti jadi punya lah...heeee...

Juju said...

hahaha, nak ukuq kunyit bape cm kak? :D hahaha~ nnt klu saya dah buat n menjadi, akan ku tempek di sini hasilnya!!

ni yg dan dan jadi lapaq nih

asma said...

sedapnye....nak resepi sotong sumbat....

Juju said...

asma, dkt gambar sotong tu ada link resepi..tapi kami main campak2 je..huhuhu~ janji tersumbat